skip to Main Content
031-376 01 50 info@usec.se

Kontakt

Du kan nå oss via telefon, mail, brev eller kontaktformulär nedan. Vi har öppet alla helgfria vardagar mellan 9-16 med lunchstängt 13-14. Mail besvarar vi vanligtvis inom 24 timmar (vardagar). Välkommen!

Autogiro

Spara pengar och värna om miljön! Anslut dig till att betala dina månads eller årsfakturor via Autogiro och sänk fakturaavgifterna. Du sparar dessutom papper och bidrar på så sätt till ett grönare samhälle.

Vanliga frågor

Hitta svaret på din fråga snabbare genom att läsa nedan.

Varför får jag ett SMS från er?

Du har varit i kontakt med en säkerhetsrådgivare som efter samtalet skickat ett avtalsförslag till dig. Du måste bekräfta avtalet i SMS:et för att det ska börja gälla.

Vad händer om jag inte vill teckna avtalet i SMS:et?

Du behöver inte göra något alls! Det är bara om du bekräftar SMS:et genom att svara med frasen som efterfrågas som avtalet tecknas.

Får jag någon bekräftelse på mitt köp?

Du får alltid hem en orderbekräftelse inom en vecka från det att vi mottagit din order. Om du har uppgett en e-postadress får du normalt orderbekräftelsen inom 24 timmar. Informationen finns även i SMS-länken om du har tecknat avtalet via SMS. Om du är osäker kan du alltid ringa kundtjänst så hjälper vi dig.

Jag har fått en faktura från Viviparus Finans? 

Viviparus Finans är vårt faktureringsbolag. På fakturan står det vilken tjänst som avses samt att det är från uSecurity.

Jag har skickat in en autogiroblankett men får ändå en pappersfaktura?

Din faktura skapades innan autogirot blev godkänt. Denna faktura betalar du som tidigare, men nästa månad dras betalningen via autogiro.

Måste jag få fakturan månadsvis?

Nej, du kan välja andra betalningsintervall som passar dig bättre. Vi erbjuder månadsvis, kvartalsvis, halvårsvis eller helårsvis betalning.

Jag har fått en påminnelse trots att jag inte fick min faktura?

Troligtvis är det posten som inte har levererat den. Kontakta oss så hjälper vi dig.

Jag har fått en påminnelse/inkassokrav trots att jag har betalat?

Såklart ska du inte betala det! Antagligen har detta skickats samma dag som du betalat. Kontakta oss så hjälper vi dig!

Jag har ångrat mig, hur säger jag upp min tjänst?

Det var tråkigt att höra. Kontakta oss på 031-376 01 50 så hjälper vi dig.

Hur lång är min ångerrätt?

Vårt mål är att du alltid ska vara nöjd med köp du gör hos oss. Därför har du 60 dagars ångerrätt vid köp av tjänster eller produkter hos oss.

När gäller ångerrätten ifrån?

Din ångerrätt gäller om du har köpt något av oss på distans, t.ex. via telefon eller vår hemsida. Ångerrätten gäller från dagen efter att du accepterade avtalet och tog del av tjänstevillkoren. Du ser datumet på din orderbekräftelse eller i SMS:et du har bekräftat.

Jag har ångrat mig efter ångerrätten, hur gör jag?

Ditt avtal har en uppsägningstid som du hittar på din orderbekräftelse. Om du är osäker kan du ringa oss så hjälper vi dig med uppsägning.

Jag vill säga upp mitt avtal, hur gör jag?

Vad tråkigt! Enklast är att du kontaktar kundtjänst på 031-376 01 50 så hjälper vi dig med uppsägning.

Hur långa är era bindningstider?

Våra bindningstider är för det mesta 12 månader. Vissa tjänster, ex. nyckelbrickor, kan man välja att köpa för 3 år i taget.

Hur vet jag när avtalet förlängs?

Vi skickar alltid ut en avisering via brev eller e-post två månader innan tjänsten förlängs. Då har du en månad på dig att säga upp avtalet. Om du undrar över något kring ditt avtal kan du alltid kontakta oss eller logga in via Mina Sidor.

Du hittar vår integritetspolicy genom knappen nedan.

Kontaktuppgifter

031-376 01 50

Öppet vardagar 9-16 med lunchstängt 13-14

info@usec.se

Vi besvarar mail inom 24 timmar (vardagar)

Box 5078, 402 22 Göteborg

Betalningsuppgifter

uSecurity 
Bankgiro: 5562-5818 

Viviparus Finans
Bankgiro: 5562-5867

Viviparus Finans NY LOGGA färg
All avtalsfakturering sköts av Viviparus Finans. 
Vårt organisationsnummer är 559121-8069 och vårt momsregistreringsnummer är SE559121806901.

Autogiro

Villkor och blanketter

Mina sidor

Du vet väl att du kan administrera många av dina tjänster via Mina sidor? Ändra adress, fakturaintervall och beställ blanketter snabbt enkelt och tryggt.

bankid

Integritet

uSecurity värnar om din integritet. Tryck på knappen nedan nedan för att komma till vår integritetspolicy. Om du vill utöva dina rättigheter eller har andra frågor kring hur vi behandlar dina personuppgifter kan du använda kontaktformuläret längst ner på sidan till vänster. Ange “Integritet” i rullgardinsmenyn.

Skriv till oss

    Genom att använda detta formulär så godkänner du vår integritetspolicy.

    Kundombud

    Har du några synpunkter eller förslag till hur vi kan bli bättre? Sådana förslag och förfrågningar hänvisas till vårt kundombud. Hon nås på ombud@usec.se.

    Hitta hit

    Vi finns på Flöjelbergsgatan 14 C, vån 4 & 5, 431 37 Mölndal

    Back To Top