skip to Main Content
031-376 01 50 info@usec.se

Information med anledning av dom i PMD

Vi har under dagen till följd av medial publicering mottagit flera frågor från kunder som undrar om tjänsterna de har hos oss påverkas. Ett vanligt orosmoment är frågor om man fortfarande är skyddad eller om tjänsten kommer att fungera i fortsättningen.

Till att börja med har domen ingenting att göra med de tjänster eller produkter som vi säljer. Den handlar om 91 av våra 40.000 kunder som under åren 2020 och 2021 har valt att anmäla uSecurity eftersom att de bl.a. varit missnöjda med hur säljaren marknadsförde tjänsterna.

Tvisten handlar inte om dina tjänster hos uSecurity utan om en av våra marknadsföringskanaler under 2020 och 2021.

Det är givetvis beklagligt att några känt sig missnöjda med vår marknadsföring och alla ärendena är lösta för länge sen. Tvisten påverkar dig personligen lika lite som det påverkar dig att banken du är kund hos troligen har blivit dömda för penningtvätt. Om du känner dig missnöjd med uSecuritys hantering av något ärende ska du alltid kontakta vår kundombudsman på ombud@usec.se eller låta ARN pröva din sak.

Det är ett civilrättsligt mål som ännu inte är avslutat och du kan läsa mer om det här >

Under tiden kommer de tjänster som vi tillhandahåller att fungera likadant som de alltid har gjort oavsett om du tappar bort nycklarna eller om du blir lurad av bedragare. Om du behöver hjälp med något kan du som vanligt ringa till kundtjänst på 031-376 01 50 eller maila på info@usec.se. Vi svarar på mail inom 24 timmar (vardagar). 

uSecurity kommer att ta lärdom av det som hänt för att bli ännu bättre och för att kunna leverera ännu bättre tjänster och produkter inom vardagssäkerhet till ditt dig eller företaget. Vi hoppas att du är med på resan för den har bara börjat!

God jul och gott nytt år!

Magnus Björkman, VD
magnus@usec.se

This Post Has 0 Comments

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Back To Top